onsdag 30 mars 2011

härligt vårig sallad med bulgur och halloumi!

Härligt vårväder (inte som det som vi hade idag, men typ som det var hella förra veckan) kräver härlig vårmat (dagens ord: härlig) och vad är inte bättre då än jättegod varm sallad med alla dina favoritgrönsaker och HALLOUMI!
  Halloumi för mig är en sån grej som gör allt lite bättre, lite godare. Det kan liksom inte gå fel om det är halloumi i det. Bara ordet smakar gott liksom.



 This is what you need! Alltså, sockerärtor, körsbärstomater, purjolök, bulgur och halloumi.


Och ett äpple som jag glömde i den förra bilden!

Koka bulgur enligt anvisningarna på paketet. (Jag gillar hel bulgur, känns som att man får mer att tugga liksom. Sen gillar jag också att koka det liiite kortare tid än vad som står, också för tuggmotsåndets skull)

Hacka lite lök, stek det tillsammans med sockerärtor och halloumi i en stekpanna.

Halvera tomaterna, skär äpple och avocado i bitar (det är bra om avocadorna inte är sådär jättemysigt supermjuka, trots att de är godast så, för att det blir så svårt att göra någorlunda civiliserade bitar då)

Blanda alltihop (utom bulgur, om du är som jag och tog en för liten skål) i en skål.





När bulguren är färdig serverar du det tillsammans med en liten klick turkisk yoghurt och svartpeppar. MUMS

1 kommentar: