söndag 13 mars 2011

Spenatquesadillas

De här quesadillasen är supergoda och jättesuperduperlätta att göra. Beroende på hur hungriga alla är räcker de här till typ 10 pers också (festmat...) tillsammans med lite sallad.

Jag har sagt att jag inte är recept-typen men nu tänker jag skriva det här som en recept för att det är lite roligare så.

Följande behöver du:
2 paket (à 6 st) tortillabröd
1 påse fryst, hackat spenat
2 bitar fetaost
en litenliten vitlöksklyfta
salt och peppar i lagom mängd

 (Ja jag glömde ta en bild på ingredienserna. So sue me)

Tina upp spenaten och mosa alltihop (utom tortillabröd) ihop i en skål. Det kan vara smart att använda en vitlökspress på vitlöken.

Dela upp röran på hälften av tortillorna och platta till lite med en gaffel. Lägg på ett bröd utan röra på varje bröd emd röra (logiskt!)
Lägg allihop på en liten hög så här och skär dem i mindre delar. Jag gjorde åtta bitar. Men man väljer ju själv. 

Sen lägger man sina små söta bitar på en plåt med bakplåtspapper och grillar i ugnen (med grill-modet på) i ganska hög värme så länge att de får en fin färg men inte bränns.

Ät och njut.

tack för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar