måndag 11 april 2011

Brownies

Jag har nämnt att jag gillar amerikanska matbloggar eller hur?

Man blir väldigt inspirerad och därför lagades det brownie i helgen, det här receptet är ganska likt det som The Pioneer Woman lagar på sin blogg.

Det här är vad som behövs (är du rädd för socker och smör bör du springa iväg på en gång):
ca 200g mörk choklad (jag gillar att ta i med chokladen, det funkar nog med lite mindre också, men det blir såklart lite godare så här.)
200g smör
5 dl socker (i know, right!)
3 ägg
2,5 dl mjöl

(wow, riktiga, faktiska mått! Det är inte varje dag)

Börja med att smälta choklad och smör i en kastrull på ganska låg värme, jag hade plattan på 6 eller 5 av 12.

OMG!

Rör ner socker och flytta bort från värmen.

Vispa ihop äggen lite lätt i en separat skål och rör ner det liiiite i taget i smeten, och rör om hela tiden.

Blanda i vetemjöl.

häll smeten i en ganska stor form (eller ät med sked, det är asvärt) och grädda i 175 grader Celsius i tyyp 30-35 min beroende på hur stor form du har. Den kommer vara kletig när den kommer ut men blir fast när den svalnar. Lite som kola.

Sjukt gott är det hur som hur. Med lite glass på om man känner för det.



alltså mums liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar